Guruz te gast bij inspiratiesessie Mansveld

19 december 2022

Mansveld bestaat 60 jaar! En dat werd op 15 december gevierd met een hele mooie inspiratiesessie. Guruz was erbij!

Voor Mansveld betekent het toevoegen van waarde dat ze relevant willen zijn en blijven voor hun opdrachtgevers. Dat betekent dat ze zelf ontwerpen, realiseren en onderhouden. Dat betekent ook dat ze kiezen om niet alleen uit te voeren wat anderen bedacht hebben, of een uitzendbureau te zijn.

Mansveld wil niet de “chauffeur van Uber” zijn, waarbij de waarde in het platform zit en de chauffeur slechts beperkt gewaardeerd wordt, terwijl deze juist de klantwaarde bepaalt. Het houdt wel in dat ze altijd gericht zijn op innovatie en een breed pakket van oplossingen. Hun klanten, met hun specifieke behoeften, bepalen hierbij de richting waarin Mansveld zich ontwikkelt. Zowel op het gebied van ontwerp en installatie als op het gebied van service en onderhoud.

De huidige ontwikkelingen zoals Internet of Things, Big Data, Industry 4.0 en Smart Buildings, geeft veel nieuwe kansen en uitdagingen. Kunnen ze het tempo van de technische ontwikkelingen blijven volgen en de juiste toegevoegde waarde blijven leveren?


 

Mansveld bouwde het magazijn in Eindhoven om tot een ware toplocatie voor het inspiratie evenement. De dag werd verzorgd door dagvoorzitter Eva Helmond. Directeur Ruud Mansveld deelde zijn visie met alle gasten tijdens de opening. Daarna nam Eva het over en ging in gesprek met hier vierkoppige panel:

-Helen van der Plas (CEO Signify)
-Peter Wennink (CEO ASML)
-Tijn van Elderen (CEO Brabantia)
-Arjan Elbers (Oprichter Guruz)

De vragen die Mansveld voorlegde aan het panel waren:

Welke ontwikkelingen zijn voor jullie bedrijven relevant?
Zien jullie een rol voor Mansveld in deze ontwikkelingen?
Wat er is nodig om dit te realiseren?
Hoe maak je samenwerking succesvol?
Zou een coalitiemodel, waar gekozen wordt voor wederzijdse afhankelijkheid en een eerlijke verdeling van risico’s en beloning, een mogelijkheid zijn?
Hoe is de rol van mbo en de nieuwe generaties in dit geheel?

Na een panelgesprek van zo'n anderhalf uur volgde de afsluiting en een indrukwekkkende rondleiding bij Mansveld. 
Uiteraard werd alles vergezeld door een goedverzorgde borrel.

Mansveld van harte gefeliciteerd met jullie 60 jarig bestaan en deze bijzonder geslaagde middag.

Met Guruz als “missing link” maken we het Nederlandse mbo beter en helpen we het bedrijfsleven met hun employer branding in het mbo. Guruz (non profit stichting) maakt briljante online gastcolleges van bedrijven en stelt deze ter beschikking aan alle mbo's van Nederland. Zo versterken we samen het mbo imago. Guruz is mede mogelijk gemaakt door founding partners: Driessen Groep en DIT Personeel.